Spevni telo

Jedná sa o cvičenie pre efektívne spevnenie oslabených svalových skupín na VibroGyme. Tréning odporúčame prevažne mužom.

Cvičenie je zamerané na spevnenie hornej polovice tel..

Pred samotným cvičením odporúčame kvalitné 10 minútové rozohriatie organizmu. Kardio aktivity: beh, svižná chôdza, jazda na bicykli.

Tréningová jednotka na VibroGyme by mala trvať max 30 min. a skladá sa zo strečingu, posilňovanie a relaxácie ..

1. Strečing

Fyziologický účinok: Pretiahnutie krku a trapézového svalu

Popis cvičenia: Sed na plošine, upažte ruku až prsty dosiahnu na hornú časť ucha. V tejto pozícii tlačte silne hlavu smerom k ramenu. Druhá ruka je zapretá na okraj stroja.

Doba cvičenia: 30s. (15 s na obe strany)

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku intenzitu L vibrácií (35 Hz)


Fyziologický účinok: pretiahnutie ramenného pletenca

Popis cvičenia: Sed na plošine, ohnite ruku za teľom, mierne zatlačte smerom dolu dlaň druhej ruky na lakti.

Doba cvičenia: 30s (15 s. na obe strany)

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku intenzitu L vibrácií (35 Hz)


Fyziologický účinok: natiahnutie prsných svalov

Popis cvičenia: stoj na plošine, ruky sú spojené za telom, lakte sú prepnuté

Doba cvičenia: 30s

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku intenzitu L vibrácií (35 Hz)


Fyziologický účinok: pretiahnutie zadnej strany stehien

Popis cvičenia: Noha je na plošine, urobte výpad vpred, prednú nohu pokrčte, stehno s lýtkom zviera uhol 90°, koleno držte kolmo nad členkom, zadné chodidlo je opreté, koleno prepnuté, trup je v predĺžení nohy, hlava je v predĺžení chrbta, ruky sú opreté o koleno.

Doba cvičenia: 30s (15 s. na obe strany)

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až strednú intenzitu L alebo H vibrácií  (35-40 Hz)


Fyziologický účinok: pretiahnutie prednej strany stehien

Popis cvičenia: Stoj na plošine, stojnú nohu ľahko pokrčte v kolene, druhú nohu chyťte za členok a pritiahnite pätu na zadok.

Doba cvičenia: 30s (15 s. na obe strany)

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku intenzitu L vibrácií (35 Hz)

2. Posiľňovanie brucha

Fyziologický účinok: posilňovanie brušných svalov

Popis cvičenia: Sed na plošine, zdvihnite natiahnuté dolné končatiny, ruky sú zapreté o plošinu

Doba cvičenia: 30s.

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až strednú intenzitu L vibrácií (35-40 HZ)


Fyziologický účinok: posilňovanie brušných svalov

Popis cvičenia: ľah na plošine, dolné končatiny sú prekrížené, ruky za hlavou a zdvihnite hornú polovicu tela-lakte ku kolenám

Doba cvičenia: 30s. 1 možnosť výdrž v uhle 45 stup.

2 možnosť vykonajte sed-ľah

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až strednú intenzitu L vibrácií (35-40 HZ)


Fyziologický účinok: posilňovanie brušných svalov

Popis cvičenia: ľah na plošine, dolné končatiny sú pokrčené na plošine, kolená sú od seba, zdvihnite hornú časť trupu

Doba cvičenia: 30s. 1 možnosť výdrž v polohe, 2 možnosť, zdvíhanie panvy

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízkú intenzitu L vibrácií (35 HZ)


Fyziologický účinok: posilňovanie brušných svalov

Popis cvičenia: ľah na plošine, ruky dajte vtyl, hlavu položte do dlaní, dolné končatiny sú pokrčené a prekrížené, zdvihnite hornú polovicu tela-lakte k protiľahlému kolenu. Pretočte sa z jednej strany na druhú

Doba cvičenia: 30s. cvik proveďte i na druhou stranu

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až strednú intenzitu L vibrácií (35-40 HZ)


Fyziologický účinok: posilňovanie brušných svalov

Popis cvičenia: ľah na plošine, dolné končatiny sú natiahnuté nad plošinou a zvierajú uhol 90 stupňov

Doba cvičenia: 30s. cvik proveďte i na druhou stranu

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až strednú intenzitu L vibrácií (35-40 HZ)

3. Posilňovanie rúk a ramien

Fyziologický účinok: posilňovanie ramenného pletenca

Popis cvičenia: stoj pred plošinou, nohy na šírku ramien upažiť-ťahajte tiahla hore

Doba cvičenia: 30-180s.

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až vysokú intenzitu L alebo H vibrácií (35-50 HZ)


Fyziologický účinok: posilňovanie ramenného pletenca

Popis cvičenia: stoj pred plošinou, nohy na šírku ramien, predpažiť-ťahajte tiahla

Doba cvičenia:30-180s.

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až vysokú intenzitu L alebo H vibrácií (35-50 HZ)


Fyziologický účinok: posilňovanie bicepsu

Popis cvičenia: stoj pred plošinou, nohy na šírku ramien, pripažiť-pokrčte paže v lakťoch a ťahajte tiahla hore

Doba cvičenia:30-180s.

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až vysokú intenzitu L alebo H vibrácií (35-50 HZ)


Fyziologický účinok: posilňovanie tricepsu

Popis cvičenia: vzpor ležmo chrbtom k plošine, s oporou rúk, uchopte okraj plošiny a tlačte telo hore

Doba cvičenia:30s. 1 možnosť výdrž v polohe, 2 možnosť - kliky

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až strednú intenzitu L vibrácií (35-45 HZ)


Fyziologický účinok: posilňovanie končatín

Popis cvičenia: vzpor ležmo, ruky sú opreté o plošinu vykonajte klily. Lakte držte pozdĺž tela

Doba cvičenia: 30s. 1 možnosť výdrž v polohe. 2 možnosť-kliky

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až strednú intenzitu L vibrácií (35-45 HZ)

4. Relaxácia

Fyziologický účinok: uvoľnenie krčnej chrbtice

Popis cvičenia: kľak pred plošinou, paže sú natiahnuté a opreté o plošinu. Chrbát držte rovno, hlava je voľne medzi ramenami.

Doba cvičenia: 30-90s.

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až strednú intenzitu L alebo H vibrácií (35-40 HZ)


Fyziologický účinok: uvoľnenie hornej polovice tela

Popis cvičenia: sed s pokrčenými dolnými končatinami, lakte sú opreté o plošinu

Doba cvičenia:.30s.

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku intenzitu L vibrácií (35 HZ)


Fyziologický účinok: uvoľnenie bedrovej časti chrbtice

Popis cvičenia: sed na plošine, vykonajte predklon trupu.

Doba cvičenia: 30s.

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku intenzitu L vibrácií (35 HZ)


Fyziologický účinok: uvoľnenie horných končatín

Popis cvičenia: ľah bokom k plošine, položte hornú končatinu na plošinu

Doba cvičenia: 30-90s.

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až vysokú intenzitu L alebo H vibrácií (35-50 HZ)


Fyziologický účinok: uvoľnenie dolných končatín

Popis cvičenia: ľah bokom k plošine, pokrčenú nohu položte na plošinu

Doba cvičenia:30-90s.

Nastavenie VibroGymu: odporúčame nízku až vysokú intenzitu L alebo H vibrácií (35-50 HZ)